torsdag 6. november 2008

Pakkesendingskrøll - igjen


Sammen går vi nye veier for å levere til hele Norden.

- postennorge.no

Vel jeg vet ikke helt, jeg. Nye veier betyr forandring, og forandring fryder... gjør det ikke? Jeg har jo tidligere skrevet om et problem jeg hadde med en feilaktig sendt pakke, og det var før Posten ble delt opp i nye navn. I dette tilfellet bør det jo bety at forandringen er positiv.

Jeg abonnerer på Frode Øverlies Eliteserien; en samling av de gode gamle Pondus-stripene. Som takk for at jeg abonnerer, får jeg en hyggelig bokstøtte på kjøpet (bildet til høyre). I går fikk jeg lapp i postkassa om at jeg kunne hente pakka på mitt lokale postkontor. Så greit, da henter jeg den på vei til besøk.

Så sant som det er en Joker-butikk, så er det bare én ansatt på jobb. Og når personen fremst i køen så absolutt skal betale med mynter, må vi alle vente på at myntene - en etter en - går gjennom betalingsmaskinen mens butikkpersonen følger med at det er plass til alle myntene. Køen øker, og tiden går.

Endelig min tur! Damen tar imot lappen min og skal hente den. Og for en gangs skyld trengte jeg ikke signere på "Pakken er mottatt"-feltet før jeg faktisk fikk pakken... hvilket jeg ikke fikk. Den var i Kiwi-butikken på Hånes, av alle ting. Postnummer og adressen stemte, så hvordan i all verden kan det ha skjedd? Heldigvis for meg så var det dit jeg var på vei, og der var det ingen kø. Deilig.

Start: Joker. Stopp: Kiwi. Tar ca. 10 min med godvilje.

Så hva mener Posten med at de går nye veier? Jeg syns det ble litt vel bokstavelig å måtte dra til en annen bydel for å hente pakken min. Interessant lesning: Posten fant ikke seg selv, og Posten kommer alltid fram - til slutt.

* Posten-logo er hentet fra posten.no.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Og når personen fremst i køen så absolutt skal betale med mynter, må vi alle vente på at myntene - en etter en - går gjennom betalingsmaskinen mens butikkpersonen følger med at det er plass til alle myntene."

Det bør snart bli innført forbud mot å betale med mynter i dagligvarebutikker. Utrolig irriterende det der.

André Nordstrand sa...

Forbud bør det ikke bli, men det må da finnes grenser på hvor mange mynter man skal bruke! Vet ikke om det var kronestykker eller tiere, men det hadde vært en formidabel sum om det var tiere.

Legg inn en kommentar