torsdag 13. november 2008

Filmhøst svinner, filmvinter bringer

AA023639

En film jeg ser litt fram til er Max Payne.

- Undertegnede

Det er faktisk en av filmene jeg ikke har fått sett denne høsten, hovedsaklig fordi ingen har lyst; og de som har lyst har ikke hatt tid. Nå har den sluttet å gå på det store lerretet, så da blir det å vente til den kommer på DVD tenker jeg.

Men det hindrer meg ikke i å se fram til vinteren heller, eller rettere sagt filmer som kommer i november og desember.

Madagascar 2

Jeg likte veldig godt Madagascar – det var noe friskt med den. Blant annet hadde den en spesiell tegnestil, var tegnet med Linux-programvare (!), og humoren var brilliant. Klarer de å lage en like morsom oppfølger? Tviler, men den må sees. Den er ute nå. Noen som vil være med?

The Day The Earth Stood Still

En god science-fiction? Skeptisk. Men Keanu Reeves som et kaldt, følelsesløst romvesen? I’m sold! Jeg har ingen forventninger til denne filmen, men den virker litt interessant. En liten kuriositet, kanskje.

Max Manus

Jeg har i det siste fått større tiltro til norske filmer. Og denne er i tillegg en film med stort budsjett og spennende historie. Håper virkelig de klarer å gjøre denne til en god film, Norge trenger virkelig noen slike filmer.

Historien om Desperaux

Animasjonsfilmer er bare helt sjef. Denne handler altså om en ynkelig liten mus som slettes ikke er så ynkelig. Et mulig “problem” jeg ser, er at mus snakker med mennesker. Jeg får assosiasjoner til Biefilmen som slettes ikke holdt mål. Krysser fingrene for denne, da.

Yes Man

Det er ei stund siden Jim Carrey kom ut med en god film nå. Den forrige – som jeg kommer på i farta – var The Truman Show, og det begynner å bli altfor mange år siden. Men akkurat denne er det håp for. Det er mange situasjoner som kan gjøres morsom med ja istedenfor nei. Men blir det tullete? Håper ikke det.

Jeg er ikke fremmed for å bli med på kino. Så hvis du har lyst å se en film som ikke er på lista, don’t be afraid to ask ;-)

3 kommentarer:

Aril sa...

Er den kommet? Skal vi stikke på den på lørdag kompis?

Dama er også med, ikke la henne plukke smågodtet for oss!

A

André Nordstrand sa...

Kjempeflott, men kan jeg ta en raincheck? Jeg skal vestover og besøke noen venner denne helga.

Aril sa...

Skal du vestover for å sjekke om det regner på vennene dine? Kan du ikke bare ringe?

A

Legg inn en kommentar