tirsdag 18. november 2008

Frosne katapulter

WoWScrnShot_111708_211831

After living as nomads for generations, the tauren have formed a new home amid the mesas of the vast plains of Mulgore.

Wrath of the Lich King har endelig kommet ut; faktisk nesten en uke siden. Den tilbyr blant annet muligheten til å nå nivå 80, hvor 70 var tidligere grense. Noe enda mer spennende er totalt nye området å utforske, og Blizzard har ikke spart på kruttet når det gjelder implementering av nye ting.

Jeg har spilt minimalt, og ser at det går mye på det samme. Men heldigvis er det noe nytt som kan fange interessen min litt, i hvertfall. Her er mine inntrykk så langt, uten å gå opp et eneste nivå enda.

Grafikken har blitt forbedret en tanke. Ikke modellene eller teksturene i seg selv, men de har lagt til mange visuelle godbiter her og der. Blant annet er ild-effekter veldig stilige, sammen med nye trolldommer. Man skulle tro dette ikke gikk sammen med den eksisterende stilen, men dette er ikke tilfelle. Det framhever inntrykket godt, sammen med flotte visuelle “layers” foran grensesnittet, som for eksempel tåke.

Utstyret som kommer fra monstrene man dreper eller som belønning til oppdrag er vesentlig bedre enn det som var å finne i Burning Crusade. Bildet over viser nye skulderputer og en ny stav, som er fra de aller første oppdragene i spillet. Designet er stilig, og det hjelper på ønsket om å se hva som venter bak neste hjørne.

WoWScrnShot_111708_210639 WoWScrnShot_111708_210947

Kjøretøy er også noe helt nytt i WoW-universet. Etter å ha samlet opp veldig solid metall i et oppdrag, skulle jeg utslette en hær av udøde, ved hjelp av katapult. Jeg fikk tildelt en katapult, og kunne kjøre denne rundt. Grensesnittet blir erstattet av et forenklet kontrollpanel, hvor man blant annet har 1. Katapult – en dødbringende flammekule, 2. Sirkelsag som skjærer seg gjennom monstre, 3. Muligheten til å redde skadede tropper i felten, og 4. mulighet til å få påfyll av drivstoff.

Det som imidlertid var en ekstra bonus, var måten man sluttet å kjøre i tanksen på. Knappen heter bare Leave Vehicle, men overraskelsen ble stor da jeg ble skutt flere hundre meter opp i luften.

WoWScrnShot_111708_211032 WoWScrnShot_111708_211713

Bildet til høyre ser nogenlunde spesielt ut. Tipper de kommer med en liten patch mot å shapeshifte mens man er i fallskjerm. Jeg landet trygt på bakken, og en fin gjeng av udøde gamle pirater stod og ventet på meg. Full kontroll på landingsplass, med andre ord!

Folk har spilt seg opp til nivå 80 allerede, og jeg har ikke fått prøvd Death Knight – den nye klassen – riktig enda. Ting tar tid, og jeg har ikke hastverk.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar