mandag 10. november 2008

Iphone-dill


I'd suggest checking out an iPhone they live up to the hype

Jeg har det gøy med iPhonen min. Den er riktignok best på det som ikke har med telefoni og sms å gjøre, men det er utenom poenget. Den har jo AppStore som er fullpakket med morosaker - noe gratis, noe billig, og lite som er altfor dyrt. Her er de nyligste program som jeg anbefaler å prøve ut.

Topple

Et heller unikt tetris-konsept hvor mang skal stable blokker på hverandre. Men det som skiller seg ut er nemlig at man kan tilte telefonen, og blokkene sklir til siden. Og figurene kan flyttes på når som helst på bekostning av poeng og balanse. Poenget er nemlig å bygge et høyt tårn som mulig før tida renner ut. Og det er ikke så lett som man skal tro. Et pluss er at animasjonen er morsom å se på, og figurene reagerer på hvilken situasjon de befinner seg i.

JellyCar

Dette finnes det en versjon av på nettet et sted, men husker ikke hvor. De fleste objektene på banene er fleksible, og det er også bilen. Den kan bytte mellom stor og liten størrelse, avhengig av hvilken hindring som er i veien.

Ocarina

Her var det ikke lett å få et bra skjermbilde, for selve grensesnittet er bare 4 knapper som man kan trykke på for å endre note. Ja forresten, dette er ocarina for iPhone. Du vet; det instrumentet Link brukte i Zelda: Ocarina of Time. Youtube-video. Ja, man må blåse i mikrofonen for å få lyd.

Fieldrunners

Kort fortalt er Fieldrunners et Tower Defense-spill for iPhone. Grafikken er tegneserieaktig, og animasjonene er flytende og rett og slett behagelige å se på. Dette gjør absolutt ingenting revolusjonerende med TD-konseptet, men det er på telefon med touch-skjerm. Jeg brukte masse tid på dette i natt før jeg la meg til å sove...

3 kommentarer:

Sarah Emmelin sa...

Her e d jo alltids arti å kunne ha en printer ja :D -For det e alltid arti å ha test-ting til telefona for å få ting til å selge ;)
Så hvis du tillate det, skal æ spørre Stein om han vil ha testen din av dilldall til Iphone til butikken sin ;) I mean, after all- sånne ting selger jo å. Nesten så æ har lyst å kjøpe mæ en iphone selv.. men bare nesten. :P
Er den nye 8.1 MPx telefon til sony Ericsson æ skal handle!

André Nordstrand sa...

Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente her. Men tenkte du å printe ut innlegget mitt og henge det på butikkveggen hans? :p

Sarah Emmelin sa...

ja :)

Legg inn en kommentar