mandag 17. november 2008

Ny uke, fin helg

Monument

Døyr fe; døyr frendar; døyr sjølv det same.
Men ordet om deg aldri døyr, vinn du eit gjetord gjævt.

- Ordtak fra Håvamål

Turen ble ikke akkurat planlagt, og jeg følte jeg var mer i veien enn til gagn denne helga, da flere ventet på å treffe meg. Beklager dette, jeg hadde nok lovet mer enn jeg klarte å holde.

Fredagen ble en rolig dag. Godt var det, egentlig, for jeg var rimelig sliten etter en full dag og mange timers kjøring i plask-regn. Selv om det hadde vært hyggelig med en kinotur, er det ikke noe greit å reise fra noen som er i dårlig form.

Lørdagen var litt mer begivenhetsrik. Opp relativt tidlig og kjøre Mariann til ferja, slik at hun kunne møte nevøen sin. Så bar det til Ikea for å handle småting (og store), og se hva som var i vente på den fronten. Litt overrasket over enkelte ting, og ikke akkurat positivt.

20081117-Xbox 002Kvadrat hadde heller ikke så mye spesielt å tilby, men jeg er ett skritt nærmere å få noe igjen for mobilforsikringen jeg har på telefonen min. Jeg prøver nemlig å få den reparert eller byttet ut, siden det er en sprekk i displayet etter et lite uhell. Men Expert-butikken ved siden av Kvadrat solgte fremdeles HD-DVD-spiller til Xbox360, til den nette sum av 99 kr. Ja, jeg vet at HD-DVD tapte krigen, men for 99 kr kan altså Trekkers-laget i Kristiansand få gleden av å se TOS i HD, sammen med alt ekstramaterialet som også er med.

Deretter tok jeg turen til Mette, og hun hadde godt selskap å by på, og evig godt humør, selv om hun sier hun ikke er glad. Tenk å ha en slik energi! Hun tok meg med til Hafrsfjord-monumentet som du ser bilde av i toppen. Det var kaldt og bittert, men det var stilig å stå blant sverdene, og ikke minst ha med seg et godt kamera. Siden vi var sultne, og ingen av oss ville lage noe mat, så dro vi til Dollys.

Senere på kvelden tok jeg turen til Sandra, Jørgen og Poski med Mariann. Det har ikke blitt så mye jakt i det siste, men Jørgen har gjennomgått en operasjon i håndleddet, hvilket ikke gjør at han er egnet til å holde et våpen, langt mindre klatre i terreng. Men alltid gøy å treffe gamle venner. Her ble vi servert god mat – og igjen – godt selskap.

På søndag kjørte vi litt rundt til diverse Toyota-forhandlere for å kikke på Aygo-modellen. Dessverre var det ingen som hadde disse inne, og det var fryktelig lite informasjon å finne på bilene som faktisk var på display. Her må man visst besøke de i åpningstida, og ikke minst få tak i en som jobber der.

Trees

Bildet er tatt på vei hjem. Kjørte forbi Moi “sentrum”, og kikker opp. Der ser jeg månen gjemme seg bak trærne helt tydelig. Da måtte jeg bare snu, og finne et sted å parkere bilen mens jeg tok bilder.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar