lørdag 1. november 2008

Heia Startodden!


Heia Start!

90% av tilskuerne

Nå er kanskje jeg en av de siste som bør uttale seg om fotball, men syns likegreit jeg kan gjøre det i dag, siden det var mitt første besøk til Sør Arena, og Start har jo nylig sikret seg plass i eliteserien.

På dagens kamp var det mange tilskuere som hadde fått gratis inngang. Jeg var en av dem, da Chris R. hadde noen til overs. Derfor var det forventet å være helt fullt i tribunene. Men den gang ei; vi var i overkant av 13.000 tilskuere, og det var rom til mange fler.

Målvakten gjør øvelser for å holde seg varm.

Kampen var ikke det gøyeste å se, da halvdelen av banen jeg satt ved - altså Notoddens halvdel - stort sett bare bestod av målvakten. Kampen foregikk på Starts halvdel, og Start spilte lite offensivt. Og pausen var over, så byttet selvsagt Start taktikk, og det ble igjen lite som skjedde der jeg hadde oversikten.

Men hyggelig å høre at Start har fått seg en maskot. En tiger! Det passer jo igrunnen bra med fargene, og vi har også veldig profilerte tigere i Dyreparken. Sørlendingene må jo holde sammen.

Det jeg syns var litt morsomt, var antall fotografer som stod på målsiden. Bak målet til Notodden stod det opptil 8 fotografer og ventet spent på de gode målbildene. Og etter pausen så gikk de over til den andre siden. Men bak målet til Start stod det en enslig fotograf. Så jeg må spørre meg selv: er det fordi fotografen er tilhenger av Notodden, eller er det fordi han faktisk er objektiv, og ønsker å ha gode bilder tross hvilket lag som gjør mål?

Endelig litt action!

Jeg hadde selvsagt ikke med meg kamera. Ikke spør hvorfor. Må ta det med neste gang. Så det får duge med iPhone-bilder og et jeg klippet fra ikstart.no på toppen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar