søndag 2. november 2008

Høsten som svinner


Høstnatten kommer dettende, vårnatten smettende.

- Norsk ordtak

Tida går så altfor fort. Spesielt når sola forsvinner bak horisonten når klokken er nærmere 17 på kvelden. ISO-verdien må økes, og kameramannen må være tidlig på plass - gjerne med tripod - for å fange de riktige øyeblikkene. Selv om det ser lyst ut, er det mangel på det. I hvertfall sett gjennom søkeren på kameraet.

Samtidig er det litt forskjellig som foregår i bloggen min. Jeg har aktivert backtracing på postene mine, så hvis du lenker til mine innlegg, lenker jeg tilbake til ditt automatisk. Og ufo-artikkelen min skapte visst et par kommentarer fra noen anonyme lesere - og ingen av dem var saklig relatert til artikkelen.


Jeg var ute en tur i dag og tok noen bilder igjen. Merka fort at vinteren har kommet. Enkelte steder er glatte, og det er kjølige for fingrene som hele tiden er eksponert for kulda. En annen ting er som nevnt tidligere er at lyset er mye mørkere nå enn det var tidligere, selv om det ser bra ut for det blotte øyet. Dette gjør det litt mer krevende å ta bilder uten å miste for mye av fargeinformasjonen.

Tok meg litt kunstnerisk frihet i dag, og økte fargemetningen på utvalgte farger i noen av bildene, da bildene i seg selv ikke var veldig interessante. Sjekk innom Flickr-kontoen min for flere bilder.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar