lørdag 4. oktober 2008

Rolig helg


Ideer er ikke sommerfugler, de er et resultat av hardt arbeid.

- Rudolf Rolfs

Vel, nå er kanskje jeg typen som tenker at sommerfugler også er et resultat av hardt arbeid. Det krever nok en del fantasi for å gjøre de så pene å se på fra riktig vinkel, og samtidig få dem til å kunne fly med totalt overproposjonerte vinger.

Enkelte ganger tenker jeg Burde jeg ikke vært ute og funnet på noe nå? når helga har ankommet. Men så er det ofte fantastisk og bare ta det helt tilbakelent, og la tida gå, sakte men sikkert. Jeg hadde besøk av Frank og Ani i går, og det var hyggelig, men i dag ville jeg egentlig ikke finne på noe. Så da blir det ny tur i skauen sammen med Canon-vennen min.

Turen gikk til Baneheia, hvor jeg ikke er så altfor godt kjent. Jeg bare gikk og gikk, og tok bilder av det jeg fant interessant. Interessant nok, så er det faktisk ganske lite som er interessant å ta bilder av der oppe. Bare skog og sti, ingen ting som er spesielt utpreget og roper ut unikt. Men samtidig prøvde jeg alle småveier og stier bortover, og jeg klarte bare ikke å gå meg vill. Jeg kom lett tilbake dit jeg kom fra. Like greit, det var ikke så mye å ta bilder av. Ravnedalen, next.

Vakre Ravnedalen

Der fant jeg en sti jeg ikke hadde lagt merke til tidligere. Den gikk opp. Og videre opp. Og litt til. Det var ikke måte på hvor langt og bratt det var. Bildet over er bare en fjerdedels høyde... ish. På toppen var det en fantastisk utsikt, og jeg hadde den helt for meg selv. Utsikten strakte seg utover byen, Grim og Tinnheia. Så da ble det naturlig å prøve seg på et panorama-bilde. Men det ble ikke helt slikt jeg hadde tenkt, dessverre, jeg hadde glemt å kompensere for eksponeringen med og mot sola, og tettheten i skogen gjorde hele bildet ubalansert.


Så i dag har vært en rolig dag - heldigvis. Det er godt å slappe av. I morgen - hvem vet. Kanskje prøve å stå opp kl 5 og få med seg soloppgangen. Men det ser ikke bra ut med det regnet som herjer på utsiden nå. Og teite Warhammer Online-klienten som nektet å laste ned ISO-en før den krasjet. Ga opp 3. gang.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, du liker å ta bilder du også?!?! Kult!!! Også så fint bilde av Ravndalen!!!! :) Jeg må også ut nå om dagen å lære meg å ta bilder. jeg ar en oppgave som heter at jeg skal lage en albumside ut fra høstbilder. Men jeg har jo ingen høstbilder..... Så jeg må jo finne et sted jeg kan lage meg noen......

Legg inn en kommentar