onsdag 8. oktober 2008

Valgets kvaler


I valget mellom to onder velger jeg alltid det jeg ikke har prøvd før.

- Mae West

Jepp, jeg trenger hjelp; hjelp fra akkurat deg! Jeg har nemlig gått gjennom alternativer til Flickr for visning av bilder, samtidig som jeg gjerne vil beholde Flickr som hovedportal, da det er mange likesinnede der, og som gjerne kommer med konstruktiv kritikk av bildene jeg legger ut.

Men nå har jeg altså laget to forskjellige sider, kun for bildene mine. Og jeg vil gjerne vite hva du synes om de forskjellige, og hvilken du foretrekker - om jeg ikke bare skal kaste det helt.

Kandidat nr 1:

Dette er en enkel kopi av min eksisterende blogg. Innholdet her er stort sett kun en flash-animasjon som viser et slideshow fra mine siste Flickr-bilder, og man kan trykke på bildene for å komme direkte til Flickr-innlegget. Dette er jeg litt tilhenger av, da jeg ønsker trafikk til Flickr-kontoen min.

Problemet er at det ikke er lett å tilpasse den. Den er slik den er, og det er slutten på historien. Eneste jeg kan gjøre av endringer er på høyde og bredde. Men ellers er den helt grei for øyet, og du slipper å gjøre noe for å gå gjennom de siste bildene.

Kandidat nr 2:

Jeg har her brukt Gallery 2-motoren for å generere bildegalleriet. Jeg liker designet, og det er den del finesser her som ikke finnes i Flickr eller kandidat #1. Problemet er at siden jeg fortsatt skal benytte meg av Flickr sine tjenester, må jeg manuelt laste opp bilder både her og på Flickr, og deretter lage en lenke fra dette galleriet til den riktige plass på Flickr.

Så nå trenger jeg som nevnt din hjelp. Hva syns du jeg burde gå får? Kandidat #1 eller #2, eller bare droppe det, og fortsette å lenke direkte til Flickr? Jeg kan kontaktes på de vanlige kanalene, eller en kommentar her. Håper å høre fra deg :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Flickr wins hands down!

Gallery er ok, men jeg syns faktisk flickr er mye lettere å bruke OG har flere features. Jeg brukte selv gallery en stund, men syns det ble så tungvindt etterhvert at jeg fikk meg en pro-konto på flickr. De har også en bedre upload-klient enn den som finnes til gallery2, syns jeg. Og sist, men ikke minst man slipper å tenke på å holde softwaren oppdatert for alle mulige sikkertshull og skit! Hey, det var nesten en hel bloggpost i én kommentar jo! ;)

André Nordstrand sa...

Takk for innspill :)

Jeg har fått et par pro-Flickr, og egentlig ingen pro-"de andre". Så da blir det kanskje det, da.

Girl Occupied sa...

Jeg likte nr 2 best, men syns du i tillegg burde ha en flickr-konto. Skal du bli lagt merke til/få kommentarer burde det være lett å finne deg. Kanskje mer tungvindt, men det kan lønne seg i lengden :)

Anonym sa...

for å spare deg for dobbelposting så ville jeg tatt løsning nr 1 i design nr 2 :)

André Nordstrand sa...

Hmm, jeg fant et kult verktøy.
http://gallery2flickr.sourceforge.net/

Det kan importere ting fra Flickr til galleriet. Eneste problemet er at det må gjøres manuelt. Men beste løsningen så langt. Takk for innspill :)

Legg inn en kommentar