onsdag 1. oktober 2008

Et snev av nostalgi

Peace. Have we ever known anything like that, Paladin?
- Blair, Wing Commander III

Google lanserte i dag sin retro-tjeneste, hvor man kan søke blant det Google hadde indeksert i 2001. Da slo det meg at jeg kanskje kunne søke opp i mine gamle nettsider. Jeg har nemlig hatt noen hjemmesider opp gjennom tidene, synd at jeg ikke har tatt vare på dem.

Her er en liten oversikt, og hva den het/hvilket spill det var
  • Total Annihilation Land
  • Worms
  • Thrakhath's Dungeon Keeper Lair
  • Thrakhath's Corner
  • Subspace - Klan: Kilrathi
  • Lasersquad Nemesis
  • Planetarion - Klan: Dune Warriors
  • Final Fantasy XI - Klan: Vana'diel Vikings
  • Final Fantasy XI - Diary
  • World of Warcraft - Guild: Kaffekoppen
  • World of Warcraft - Guild: The Far Side
  • Wing Commander: Prophecy - Central Intelligence Center
Sikker en drøss av sider til jeg ikke husker, spesielt personlige hjemmesider. Men jeg husker best tida fra Dungeon Keeper 2. Jeg lage noen Flash-videoer som faktisk ble polulære, og wallpapers som noen til og med stjal fra meg - og visket bort signaturen min!

Ganske nydelige bilder, ikke sant, og et vakkert tema. Dette var bakgrunner jeg lagde på bakgrunn av (...ha ha) materiale jeg fikk tilsendt av Bullfrog fordi jeg hadde en fanside. Jeg fikk også tilsendt spillet, en lue med I'm Horny printet på, og en kortstokk med motiver fra spillet.

Jeg hadde også en tjeneste hvor man kunne sende elektroniske postkort til dine venner. Ja, det var så utrolig moderne, at dagens postkorttjenester nærmest falmer bort i sammenligning. Her er noen eksempler på hvilket bilde du kunne sende sammen med meldingen din.



Bildet på toppen er hentet fra Wing Commander-sida jeg hadde. Jeg hadde store forventninger til WC:Prophecy som skulle komme, og jeg hadde laget fansiden før spillet slapp ut. Dessverre var det litt skuff, og både historie og gameplay var ikke som forventet. Dette var jo det første spillet uten Chris Roberts - opphavsmannen bak de andre Wing Commander-spillene.

Men når jeg først er inne på WC, så må jeg nesten nevne det første internett-nicket jeg tok i bruk. Det var Hobbes. En filosof, men også en av skapningene fra Wing Commander-serien. Spesielt i WC:3, hvor Hobbes tar en vennligere vending, og hjelper menneskerasen videre. Men selvsagt; på nettet heter jo *alle* Hobbes. Så jeg måtte velge noe annet. Da ble det Thrakhath, også fra WC-serien. Dette er selveste skurken i alle spillene, prinsen av det onde imperiet Kilrathi.

Dungeon Keeper 2-sida: Thrakhath's Corner

Men ingen klarte jo å uttale Thrakhath, fant jeg ut av. Det er jo bare Trakat med tre h-er i seg. Etter spilling av Counter-Strike på dataparty, var det etter hvert en som bare kalte meg for Takras, fordi han ikke orka å prøve å uttale nicket. Etter hvert så ble det det nicket jeg gikk over til, og har holdt meg til siden den gang.

Du la kanskje (?) merke til en liten logo opp til høyre for tittelbildet? Det var en logo jeg designet for mange herrens år siden, da jeg gikk på ungdomsskolen. Lurer på hvor jeg gjorde av originalen... Her er uansett min logo, da, til høyre.

Det har vært mange gode stunder opp gjennom tida, og jeg har hatt det mye gøy ved å lage nye sider, sider som ble linket fra de offisielle spill-sidene, og laget filmer baser på spill.

Før var jeg ung og full av energi, nå er jeg voksen og ikke fullt av så mye energi, men det er gøy å se tilbake på livet. Har du også noe fra gammelt av, noe du er/var stolt av, eller kanskje noe du bare savner?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Holy crap du var blitt ram på å blogge i det siste! :)

André Nordstrand sa...

Skal tro hvor lenge jeg klarer å opprettholde det? Jeg er nok bare på en bølgetopp :p

Legg inn en kommentar