mandag 27. oktober 2008

Plotte det landstrakte land


Det som er så fint med Norge, er formatet på vårt land. Det er lite og oversiktelig, og kort mellom dem som styrer og dem som skal styres.

- Jacob Margido Esp

Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Flickr har jo kjempemulighet til å sette verdenskoordinater for hvor bildene er tatt, og gir deretter en flott oversikt over hvor i verden man har hentet bildene fra.

Og som med andre tjenester, blant annet program på iPhonen, så er det mulig å hente fram bilder som er tatt i nærheten av der du er, ved hjelp av aGPS som er å finne på de nyere og moderne mobiltelefoner. Og nå kan du altså komme over mine bilder om du er i nærheten av der jeg tok bildene. Dvs. Kristiansand kommune eller noe. Det er fortsatt en litt liten by, dette. Faktisk er det mange turistbilder å finne av byen. Dette må jeg gjøre noe med.

For en kartoversikt over bildene mine kan du klikke deg inn her.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oy oy.. er du helt iPhone frelst? :3

er det en duppeditt som er verdt å ha? :3

André Nordstrand sa...

Det var bare et eksempel, men jeg er veldig fornøyd med den. Har lyst på 3G-utgaven, men jeg syns det er altfor dyrt når jeg allerede er eier av 2G-utgaven.

Anonym sa...

Jess, Flickr har masse hotte funksjoner! :)

Legg inn en kommentar