torsdag 16. oktober 2008

Omtale: Black Sheep (Film)

black-sheep_poster

Like før jeg hiver hele skiten.

- André
Sånn, nå er det sagt. Denne filmen er ikke verd noe som helst oppmerksomhet. Jeg var igrunn litt optimistisk da jeg kjøpte denne filmen, for ideen er faktisk ikke så dum syns jeg. Det åpner for mye humor, og gjerne en del scener hvor man kan bli skremt.

Men neida, filmen feiler på alle punkter den kan feile på. Musikken er middelmådig, helt sikkert laget av en venn av regissøren på sin hjemme-data, for her er synthen virkelig gjennomført… og tam. Det er som å se en lavbudsjetts barne-film; der pleier musikken gjerne å være identisk.

Og apropos regien, så er det tydelig at hvem som helst kan lage film så lenge man har kamera. Det er jo faktisk sant, men man gir ikke penger til hvem som helst bare fordi han vet hvor på-knappen finnes. Scenene mangler alt av spenning, vinkling og overblikk, og actionscenene som kunne vært fantastiske blir platte og idiotiske. Jeg følte heller for å bli spist en av de kjøttetende sauene enn å se den ferdig!

Åja, handlingen! Genmanipulering går galt. Sauer blir mannevonde og spiser kjøtt. Våre helter må klare seg alene. Og noen av heltene blir bitt, og litt fram og tilbake. Yada yada. Unngå denne filmen! Gidder ikke gi poeng, engang. Ja, jeg er faktisk litt irritert. How could you tell? :-P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ånei! Og jeg som trodde dette var en skjult perle min oppmerksomhet hadde forbigått. Jeg har fremdeles en stående invitasjon til å beskue herligheten (?) i full HD, men nå bør jeg altså styre unna? :)

André Nordstrand sa...

Herlighet og herlighet :)
HD vil ikke hjelpe her, det vil kanskje tvert imot gjøre det lettere å se feil.

Legg inn en kommentar