mandag 22. september 2008

Bryllup og rådyr


I morgen heter vårt i dag - i går,
og all vår fremtid heter fortid siden,
men det forklarer at hvert nu vi når
er selve evigheten midt i tiden.

- Herman Wildenvey
Da var helgen over. 20. september 2008 var en minnerik dag, med flotte mennesker og god stemning - for ikke å nevne en strålende vakker brud og kjempefornøyd brudgom. Jeg tror nok de vil huske den datoen en stund framover, og Jørgen har jo en liten påminnelse med bursdagen sin dagen før.

Seremonien i ruinkirka var flott. Presten var veldig personlig, og ga det lille ekstra. Kirka var intim og veldig flott - de hadde funnet seg en god plass for vielsen. Det var en gammel ruinkirke jeg dessverre ikke fikk et godt bilde av, for jeg hadde med meg 300mm-objektivet, og jeg kom bare ikke langt bort nok for å få med meg den. Men jeg satser på at de andre har bilder av den.

Under seremonien fikk vi servert et par sanger av en gitarist hvis fulle navn jeg ikke husker. Andreas var fornavnet, og noen melodier fra mannen ved orgelet. Han tok litt av etter at brudeparet hadde forlatt kirka, og det ble litt morsomt - veldig uvant å høre orgel på den måten. På utsiden ble det selvsagt mange ekstra bilder av paret, blant annet det du ser på toppen av dette innlegget.

Man får et godt inntrykk av glede her.

I dag har jeg gått gjennom 76 av de 337 bildene jeg fikk tatt den kvelden, og alle er fra vielsen. Utover kvelden var det jeg og Dag, svogeren til bruden som tok bilder, sammen med Daniel som også hadde med sitt kamera. Og hvis man legger til den innleide fotografens bilder, så har det nok blitt godt over 1000 bilder til sammen. Så hvorfor ingen bilder fra festen? Vel, det tar tid å gå gjennom og finpusse på 76 bilder, så de andre får komme en annen gang :-)

Men det skal sies at det var en flott kveld, og lokasjon for festen var kjempefin. Toastmasteren var flink i sin jobb, og gjorde ingen ting han ikke følte han hadde kontroll over. Det ble selvsagt en pen miks av allsang og taler, sammen med solisten Andreas - som forøvrig var en bryllupsgave fra Jørgens lillebror Aslak. Her ble det nok litt mange fremmede navn for alle mine lesere, men det må nesten til ;-) Takker for en flott dag, kjære Jørgen og Sandra Hatleskog.

Sandras forlover i dype tanker.

Men hva har rådyr med saken å gjøre? Vel, dagen derpå ble en skikkelig sløve-dag. Bare sitte foran tven hele dagen og glemme om tid og sted. Og mot kveldinga tok Mariann og jeg en tur gjennom skogen for å ta noen bilder. Utrolig bra utsikt mot Stavanger fra Tasta. Oi, det blir jo ekstra mange bilder å gå gjennom i tillegg til bryllupsbildene :p Men! På veien tilbake så dukket det opp noe som så ut som en hund i skogåpningen. To hunder, faktisk. Men vi kunne ikke se eieren. Den ene "hunden" løp ut mot stien, og se, det var et rådyr! To av dem! Jeg hadde kamera i hånd, mitt beste objektiv, det var skrudd på, og det var bare å peke.

Men hva ser jeg? "CF Full"... Det vil si at minnekortet var fullt. Febrilsk går jeg gjennom noen bilder og sletter i vei, mista til og med et par gode bilder av en edderkopp i farta. Og da jeg endelig var klar, så var det ingen dyr... Er det ikke typisk? Alt var lagt opp til flott bilder, og rådyrene kikket på oss da de stod og poserte. Jeg får trøste meg med at om jeg hadde hatt ledig plass på minnekortet, så hadde de nok ikke kommet der. Neida. Her er bilde av dem slik det helt sikkert hadde blitt om jeg hadde hatt plass:

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar