torsdag 28. august 2008

Wall-E

Wall-E

Det er ingen hemmelighet. Jeg har store forventninger til denne filmen fra Pixar. Håper jeg får tid og anledning til å se den i helga mens jeg er i Stavanger. Nå har jeg ikke lest omtalen til Dagbladet, men så terningkastet og den lille kommentaren - jeg gleder meg enda mer!

For de som ikke helt har fått med seg hva dette dreier seg om, anbefaler jeg en tur innom Apple Trailers og se hva det hele dreier seg om. Pixar hadde helt i begynnelsen tre grunnleggende ideer til filmer; en leketøyscowboy, små maur, og en robot. De to andre kjenner du kanskje allerede, og den siste kommer altså nå.

Wall-E er alene på jorden etter at menneskene har forlatt den. Hans oppgave er å rydde opp etter oss. Men med tiden så utvikler han en personlighet, og er veldig nysgjerrig på ting.

Jeg har skjønt at det nesten ikke eksiterer dialog i filmen, hvilket jeg gleder meg til. Pixar er helt fantastisk flinke til å uttrykke følelser bare ved ansikt og kropsspråk alene. Sa jeg at jeg gledet meg? :-P

8 kommentarer:

Anonym sa...

Denne filmen så jeg sammen med min sønn på 5 år i Los Angelses tidligere i sommer. Hadde kjempe forventninger, samt hadde lest de strålende omtalen den bla fikk der borte.

Dette er filmen jeg ikke tro blir noe "plage" som kommer til å slite ut DVD spilleren når den tid kommer.

Sannheten er at vi var på kanskje et av verdens beste kino anlegg for å se akkurat denne filmen. Så når popkornet var spist opp og vi hadde hold ut i Ca. 1 time og 10 min. så fikk vi nok, vi gikk.

Siden vi så filmen på dag tid så var det ikke full sal, opplevde att når vi reise oss for å gå ut så var det veldig mange som gjorde som oss, vi gikk.

Tipper det ikke var så mange som fikk med seg slutten på filmen.

Nå må det også sies at jeg kjenner godt til Pixar sine produksjoner, men dette tror jeg ikke du klarer å holde oppe den store intressen. La oss håpe jeg tar feil, men jeg ville ikke veddet penger på det.

Anonym sa...

Der er jeg helt uenig. Denne filmen er noe av det beste jeg har sett på veldig lang tid. Bare mot slutten kunne de ha kuttet den litt kortere, men det trekker ikke så mye ned.

Mange morsomme film og gadget-referanser er det også.

Anonym sa...

Så den i New York i sommer. Syns den var veldig bra!, men er enig i at den skulle ha vært kortet ned en del. Ble litt lei i slutten.

Anonym sa...

Jeg så den i USA jeg også, og må si at jeg fikk totalt bakoversveis! Det er den beste animasjonsfilmen jeg noen gang har sett! Og den beste filmen jeg har sett på veldig lenge.

Men jeg forstår at mangelen på hopp og sprett og banal dialog kan føre til at femåringer vil forlate kinosalen. Den passer nok best for voksne som setter pris på god film.

Linda sa...

Jeg så den i England i sommer, og jeg og vennene mine synes den var genial!! Verdens søteste film!
Men jeg tipper dette er en film som du enten hater eller elsker. Aftenbladet gav den 2`er, mens dagbladet ga den 6`er..

Unknown sa...

Akkurat some mange andre pixar, dette er IKKE filmer for 5 åringer eller umodne folk.

Det er alt for mange referanser til ting, og humor som ikke unger skjønner. ie Cars/Ratatoille/Etc.

Da er det også veldig syndt at det ikke er mulig å få sett greia uten dub sukk.

Hilsen
Jan

Anonym sa...

Min 5 åring likte denne filmen godt.. Han har vært på kino før, og ved Elias sovnet han, ved Kung Fu Panda ville han ut av Kinoen når slemming åpnet øyna sine, men ved denne satt han trollbundet sammens med meg hele lengden. Jeg må si for meg selv at jeg frydet meg igjennom hele filmen selv, og kommer til å kjøpe den på DVD når den tid kommer.

André Nordstrand sa...

Jeg er da selv et barn i voksen kropp når det gjelder Pixar-filmer. Gleder meg stort over alle detaljene de klarer å få frem. Time will tell :)

Legg inn en kommentar