fredag 29. august 2008

100 innlegg og Stavanger - dag 1


Pleasure in the job puts perfection in the work.

- Aristoteles
Hurra, da var jeg oppe i 100 innleg i denne bloggen. Ante ikke at jeg hadde skrevet så mye selv, engang. Men selvsagt, det blir jo litt med tanke på mobilblogginga- ikke så mye innhold annet enn ett og ett bilde der. Festen avtaler vi senere ;-)

Og da var jeg i Stavanger 1 dag tidligere enn planlagt. Så når husverten drar på jobb hele dagen blir jeg å underholde meg selv. En gylden anledning til å trave litt rundt i Stavanger by og bli litt kjent. Været var tross alt meget godt.


Tydeligvis har det vært et eller annet arrangement her. Antar at det har noe med en gratis konsert å gjøre som jeg visstnok ikke fikk med meg i går. Og nå skjer rivningen. Ferja bak tok sin farvel med kraftige brøl fra hornet sitt. Og hva er vel en tur til Stavanger uten en tur innom Outland? Denne butikken føltes adskillig mindre ut enn den i Kristiansand, og var mer kompakt.

Jeg liker godt smågatene her i byen. Det er en sjarm over det hele, og i sammenligning med Kristiansand så lyser denne byen opp. Mye koseligere, og ingen biltrafikk. Men litt verre å orientere seg. Jeg fant også ut at det å gå med 70mm objektiv i denne byen ikke lønner seg om man vil ta bildet av gatene. Man ender opp med å ta bildet av bygget i enden av gata :-P



Ellers var det fin underholdning til maten. De var ikke helt proffe, men de forsøkte i hvertfall. Det skal de ha ros for. Utenom dette så hadde Steve Bloom en egen showcase av sine naturbilder. Han imponerer stadig, og det er morsomt å se hvilke bilder han tar seg tålmodighet til å ta.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Damn, 100 poster faktisk, gratulerer!

Legg inn en kommentar