fredag 22. august 2008

Nytt objektiv

My new lens

Endelig har jeg fått tak i et ordentlig teleobjektiv. Jeg tenkte lenge over hvilket det kom til å bli, og jeg endte opp med valget mellom Tamron og Canon. Jeg sjekket en del rundt på Tamron-objektiv, men en del tester viste at disse var litt lyssvake, og jeg fikk testet litt av en kollega som hadde noe lignende - også med bildestabilisator.

Så ble det Canon til slutt. 70-300mm f/4-5.6 IS USM. Det kostet meg noen lapper, men jeg føler det var et godt kjøp. Nå trenger jeg bare en ny kameraveske siden det gamle objektivet bare var en tredels lengde av det nye.

010
Noen båter nede ved havna. Bildet tatt fra Skinnerheia.

016 023
Kan jo faktisk bruke det litt for makrobilder, også.
Eller ta bilde av et makkverk av kabling?

045
Storebror. Ganske skarpt bilde, og gode farger.

043
Monica med to blitzer. Testet litt, men dette ble litt mye, ja.

021
Og til slutt; min nypolerte bil. Den er som ny!

Jeg er godt fornøyd så langt, og ser fort hvor grensene går når det kommer til fargemetning og lyskrav på nær og fjærn avstand. Nå begynner jeg å nærme meg et akseptabelt punkt for å ta bilder i et bryllup. Bare å glede seg, Sandra og Jørgen ;-)

Forresten, et siste bilde. Noen som vet hva slags flyselskap dette er?

064

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cimber Air : www.cimber.dk

André Nordstrand sa...

Umm what?

Legg inn en kommentar