onsdag 11. juni 2008

Fevennen til besvær

Tomater mot farlig stråling
-fvn.no

Ja da vet vi at tomater har en eller annen effekt mot farlig stråling. Eller er det kanskje Tomater med stor t som er en organisasjon jeg ikke har hørt om enda, hvis oppgave er på lik linje med Greenpeace; å kjempe for miljøbevissthet?
Dette er bare ett eksempel på problem av de mange som oppstår på Fædrelandsvennens hjemmesider. Her er et skjermbilde av nevnt artikkel.


Så der har vi det altså. En informativ artikkel hvor jeg til og med kan gi mine meninger om innholdet. Jeg har ikke mange meninger. Kanskje hadde jeg vært vegetarianer og ville beskyttet tomater mot stråling, da de helt sikkert har følelser de også?


Jeg syns kanskje også denne var lite informativ i forhold til løftet. Spesielt siden her-teksten ikke lenker til noe annet innhold, heller. Jeg var faktisk ganske nysgjerrig på å se hvilke nettsteder som toppet fevennens farlig-liste.

Fvn.no, det er på tide dere fikser opp i ting.
  • Nett-TV fungerer ikke natively i annet enn IE. Med litt triksing fungerer det i FF. Og på Linux har jeg gitt opp.
  • Artiklene deres er ofte tomme! Og med ofte mener jeg at jeg kommer over minst én hver dag. Krever deres løsning at dere må lagre en artikkel først, for så å fylle den med innhold?
  • Javascriptene dere kjører er altfor tunge. Det henger opp nettleseren min til tider. Løsning: NoScript-plugin til FF. Ulempe: kan ikke se videoer lengre. Men det kunne jeg ikke før, heller.
  • Har dere noen form for korrektursjekk? Jeg tenker ikke på skrivefeil, men at reporterne rett og slett har oppfattet hele situasjonen feil. Har flere ganger hatt kjennskap til de som har vært sitert og avbildet i avisen, og 90% har de vært feilsitert eller brukt i feil kontekst.
Jeg ergrer meg litt over dette da fvn.no er den beste kilden til lokale nyheter. Bare så synd at artiklene er så lite informative og sjansen for misvisende informasjon er så stor som den er.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar