mandag 1. desember 2008

Hvis ikke, dersom atte, så hvis…

Enkelte dager skulle jeg bare ønske jeg kunne vært syk eller noe. Men i dette tilfellet hadde det ikke hjulpet noe likevel, da det er min jobb å gå gjennom dette uansett.

Dagen gikk ut på å implementere en ny funksjon iblant kode som noen andre har skrevet. Dette er egentlig ganske dagligdags, men i dag fikk jeg fryktelig vondt i sjelen. Nå har jeg strippet bort all tekst og kun latt { og } stå igjen.

Koden som står mellom er en fin samling av copy-pastet kode med ørsmå forandringer, og vilkårene for hvert segment er litt hulter i bulter. 

Følgende består utelukkende av if-, elseif- og else-er.
  1. {
  2.   {
  3.     {
  4.       {
  5.         {
  6.         } {
  7.         }
  8.       }
  9.     } {
  10.     } {
  11.     } {
  12.     } {
  13.     }
  14.   } {
  15.       {
  16.       } {
  17.       } {
  18.       } {
  19.       }
  20.     }
  21.   }
  22. } {
  23.   {
  24.   }
  25. } {
  26.     {
  27.       {
  28.       }
  29.     }
  30.   }
  31. } 

Endelig hjemme! På tide med noe brain-less action.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Looks like something from TheDailyWTF.com

-TDG

Anonym sa...

I <3 if-else code!

André Nordstrand sa...

@TDG: I can't believe you're reading my blog, even if it's in Norwegian :D And yes, it does look like something from tdwtf. Not as amusing, but more personal to me.

@stian: Hmm, they should use <3 as a comparison value for something. If var1 is mergable with var2: if( var1 <3 var2 ) or something. Think of the uses!

Legg inn en kommentar